ورود اعضا ثبت نام
خانه اخبار و مقالات
   در كانادا کاندو اجاره كنيم يا آپارتمان رنتال؟

تفاوت زندگی در کاندو با آپارتمانهای رنتال در كانادا

اگر بعنوان گردشگر وارد كانادا ميشويد تكليف شما روشن است، اسكان چند روزه در كاندوهاى لوكس داشتن آسايش خاطر و يك اقامت خاطره انگيز را  براى شما تضمين ميكند. براى اين كار ميتوانيد از پكيج تور كامل كانادا در بهار و تابستان ٩٨ استفاده كنيد.

اما اگر با ويزاى اقامت دائم يا ويزاى دانشجويى و براى زندگى و كار و تحصيل وارد كانادا ميشويد داستان ميتواند متفاوت باشد. احتمالا اولین چالشی که هر مهاجر کانادا در پیش رو دارد انتخاب مسکن دايم است و در این میان شنیدن واژگان جدید مهاجران را بر آن میدارد تا با شیوه های مختلف اجاره محل سکونت آشنایی پیدا کنند تا بتوانند بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنند. یکی از این واژه های جدید همين كلمه "کاندو" است و بسیاری افراد تا مدتها بعد از ورود به کانادا هنوز نمیدانند تفاوت کاندوها با ساختمانهای رنتال در چیست ؟

بگذارید نیم نگاهی به آپارتمان نشینی در تهران داشته باشیم. در حقیقت می توان گفت تقریبا همه آپارتمانها در تهران شباهت بیشتری به کاندو دارند تا به رنتال. کاندوها ساختمانهایی هستند که ساخته میشوند و به افراد مختلف فروخته میشوند، اختیار با صاحبخانه است که آیا خودش در واحد مستقر شود یا آن را به یک مستأجر اجاره دهد. بنابراین در یک مجموعه کاندو واحدها متعلق به افراد مختلف می باشند. اما ساختمانهای رنتال به مجموعه هایی گفته می شود که کلا تحت مالکیت یک شرکت است و این شرکت تمامی واحدهای یک برج مثلا 25 طبقه را برای اجاره در اختیار افراد مختلف میگذارد و معمولا یک آفیس کوچک در طبقه همکف و بعد از ورودی هست که تمام امور را اداره می کند و شما میبایست برای عقد قرارداد اجاره به آنجا مراجعه کنید. درواقع در رنتالها هیچ کس صاحبخانه نیست، ساختمانی در سالها قبل ساخته شده و برای دهه های متوالی به افراد اجاره داده می شود.

ساختمانهای رنتال و کاندو مشترکات و تفاوتهایی دارند. از جمله مشترکات آنها در تمام کانادا این است که مجهز به یخچال و اجاق گاز هستند. اما تفاوت اینجاست که در کاندوها واحدها علاوه بر این دو مجهز به لباسشویی، خشک کن، ماکرو ویو و ماشین ظرفشوئی نیز می باشند در حالیکه در رنتالها معمولا هیچ واحدی لباسشویی ندارد و در عوض در یکی از طبقات برج (معمولا طبقه دوم و یا طبقه آخر) تعدادی لباسشویی و خشک کن هست که افراد با انداختن سکه یک دلاری و یا دو دلاری می توانند آن را روشن کرده و استفاده کنند. در مورد سالن ورزشی و استخر معمولا بیشتر رنتالها و کاندوها این دو را دارند اما این یک قاعده کلی نیست و در برخی ساختمانها وجود ندارد و در برخی که بزرگ تر هستند این تشکیلات بسیار مجهز و بزرگ تر هستند.

 

از تفاوتهای رنتالها و کاندوها این است که معمولا در رنتالها هزینه گرمایش یا الکتریسیته و حتی گاهی اینترنت در مبلغ اجاره گنجانده شده و مستأجران ملزم به پرداخت مبلغ اضافه برای این مخارج نیستند. اما در کاندوها هر واحد بنابر میزان استفاده میبایست هزینه های مربوط به خود را پرداخت کند. بنابراین اگر اجاره یک کاندو 1000 دلار باشد مبلغ تمام شده آن با برق و گرمایش ممکن است بیش از 1200 دلار باشد و این نکته ای است که مستأجران میبایست در نظر بگیرند.

 

از طرف دیگر درست است که در کاندوها شما هزینه های بیشتری میپردازید اما کاندوها مزایایی نیز دارند. معمولا قوانین و مقررات بیشتری حکم فرما است و آرامش و امنیت بیشتری برقرار است. در بسیاری از کاندوها به طور 24 ساعته یک نگهبان حضور دارد. همچنین از آنجا که در خیلی از کاندوها خود مالکان زندگی می کنند معمولا کاندوها تمیزتر هستند و به لحاظ نظافت و آراستگی و همچنین دکوراسیون ورودی و کیفیت موکت و دیوار راهروها و همچنین سرویسهای مختلف در شرایط بهتری هستند. تعداد و سرعت آسانسورها و همچنین ابعاد آنها بیشتر است و به طور کلی ساکنین آسایش بیشتری دارند. همچنین در کاندوها معمولا خانواده های بیشتری زندگی می کنند در صورتیکه در رنتالها دانشجویان نیز حضور چشمگیری دارند و از آنجا که زندگی در رنتالها ارزان تر می باشد این پدیده قابل پیش بینی است. همچنین طبیعی است که در کاندوها افراد با درامد بالاتر و معمولا خانواده های پا به سن گذاشته بیشتر اند و در رنتالها جوانتر ها و خانواده های جوان.

 

به طور کلی می توان گفت که برای خانواده هایی که تازه وارد اند و درآمد آنها محدود است رنتالها شاید گزینه های مناسب تری باشند تا در سالهای اولیه بعد ازمهاجرت از فشار اقتصادی کاسته شود و از طرف دیگر برای خانواده هایی که بدنبال آسایش و امکانات بیشتر هستند و به لحاظ مالی پایدارتر هستند کاندوها مناسبتر می باشند.

تاریخ ارسال: 1395/02/03
تعداد بازدید: 26410
پر بازدیدترین مطالب:
پكيج ويژه اسكان مهاجران
تور كانادا ویژه تابستان

اينستاگرام تلويزيون 📺 ايرانيان كانادا

درباره ما 2019© تماس با ما