ورود اعضا ثبت نام
خانه اخبار و مقالات
   تأثير هايسيزن بر پرواز و اقامت در كانادا

هایسیزن چیست؟ چرا دانستن آن اهمیت دارد؟


کانادا کشورى سردسیر است، اقتصاد آن فصلى است، در طول زمستان کمتر کسى به آنجا سفر می کند حال آنکه هزینه هاى مربوط به گرمایش و تعمیر و نگهدارى املاک در زمستان بر مالکان وارد می شود. همه مسافران، مهاجران و دانشجویان ترجیح میدهند بعد از فصل سرما سفر کنند و بنابر اصل همیشگى عرضه و تقاضا قیمت تمامى خدمات بعد از زمستان رفته رفته بالا میرود. ایرلاینها، هتلها و هتل آپارتمانها نرخهاى خود را تغییر میدهند و گاهى قیمتها (در مورد پرواز و همچنین اجاره کوتاه مدت) به ٢ برابر نیز می رسد.

تجربه نشان داده که از اواخر ژانویه (حدود بهمن ماه) خانواده ها در تکاپوى مقدمات سفر و خرید بلیط می باشند و متعاقبا از اواخر مارچ (حدود عید نوروز) تقاضاها براى اجاره آپارتمانهاى مبله و خدمات اسکان بالا میرود. با ذکر این نکته که این محدود به ایرانیان نیست و همه افراد از ملیتهاى مختلف ورود در فصل بهار را ترجیح میدهند می توانید حدس بزنید که چه تقاضاى زیادى براى اجاره واحدهاى مبله به طور ناگهان در شهرهاى مختلف کانادا ثبت می شود.

از طرفى مالکان میخواهند رکود فصل زمستان را جبران کنند و بنابراین اصطلاحى بنام هایسیزن تعریف می کنند که بمعنى فصل بهار و تابستان می باشد. اقتصاد فصلى در کانادا تقریبا همه صنایع و بیزنسها را تحت تأثیر قرار می دهد و بنابراین کسانیکه در زمستان سفر می کنند می توانند از انواع پروموشنها و تخفیفها استفاده کنند. حتى در مورد اجاره یکساله چنانچه مثلا در ژانویه وارد شوید ممکن است اجاره ١١ ماه را از شما درخواست کنند.

نتیجه اینکه تفاوت زیادى بین مبلغ اجاره یکساله و کوتاه مدت هست. به این دلایل: در اجاره یکساله شما میبایست هزینه هاى مربوط به آب، برق، گرمایش، الکتریسیته، و اینترنت و تلویزیون را جداگانه خودتان بپردازید که این هزینه ها در شهرى مثل تورنتو می تواند تا ماهیانه ٥٠٠ دلار نیز برسد حال آنکه در اجاره کوتاه مدت همه این هزینه ها در مبلغ اجاره اینکلود (شامل) شده. از طرف دیگر قراردادهاى یکساله هزینه هاى مربوط به خرید مبلمان، انتقال و همچنین نصب آن را باید بپردازید، حال آنکه در اجاره کوتاه مدت واحدها مبله و مجهز به همه لوازم و ظروف و،،، می باشد، درواقع واحد مبله شبیه خانه اى است که اکنون در آن زندگى میکنید.

در کنار همه اینها بحث هایسیزن را نیز در نظر بگیرید، بنابراین اگر شما مثلا در ماه مى یا جون قرار است سفر کنید همان واحدى که اجاره یکساله اش ١٤٠٠ دلار است را باید حدود ٣٠٠٠ دلار پرداخت کنید. در مورد هتلها نيز چنين است (حتى با افزايش بهايى بيش از اين). ممکن است تصمیم بگیرید با استفاده از خانه هاى مجردى (دانشجویى) یا اسکان در محله هاى دورتر هزینه را پایین بیاورید، این کار گاهى ممکن است میسر باشد اما توجه کنید که گاهى مشکلاتى بهمراه دارد و می شود حکایت کسى که هم پیاز را خورد، هم فلک خورد و هم پول داد.

راه حل چیست؟ محل اسکان موقت براى مدت محدودى است که خستگى در کنید، شهر را بشناسید، و با توجه به برنامه زندگى خود محل اجاره دائم را انتخاب کنید، این مدت بنابر تجربه ما بین یک تا دو ماه می تواند باشد، نه کمتر و نه بیشتر. البته اگر شما مثلا براى فقط زایمان وارد کانادا میشوید چاره اى جز استفاده از محل اسکان موقت براى کل دوره اسکان ندارید، اما در غیر اینصورت میبایست در اولین فرصت بعد از لندینگ جستجوى مسکن دایم را شروع کنید. نکته دیگر این است که در اسرع زمان نسبت به جستجوى محل اسکان موقت اقدام کنید، اگر خانواده سه نفره هستید نیاز نیست حتما واحد دوخوابه اجاره کنید، بر اساس بودجه خود برنامه ریزى کنید، اما یادتان باشد، هرگز به محله هاى دور، واحدهاى غیر بهداشتى و نامطمئن راضى نشوید که مشکلات و هزینه هاى بعدى بهمراه خواهد داشت. بامید موفقیت و شادى شما در سرزمین جدید.

VORUD #هایسیزن #اجاره #مسکن #تورنتو #مونترال #ونکوور

ورود خوبى داشته باشید

آگهیهاى مسکن سراسر کانادا را اینجا مرور کنید.

همه اخبار و مقالات :

https://vorud.com/list.asp?refer=19

فرم درخواست پكيجهاى اسکان در کانادا
https://vorud.com/afterlanding.asp

ممنون که ما را به دوستان خود و مسافران کانادا معرفى میکنید 🗣 https://t.me/VORUD

تاریخ ارسال: 1397/12/01
تعداد بازدید: 2348
پر بازدیدترین مطالب:
پكيج ويژه اسكان مهاجران
تور كانادا ویژه تابستان

اينستاگرام تلويزيون 📺 ايرانيان كانادا

درباره ما 2019© تماس با ما