ورود اعضا ثبت نام
خانه اخبار و مقالات
   چرا کف خانه ام در کانادا صدای جیرجیر می دهد

چرا کف خانه ها در کانادا صدای آزار دهنده جیرجیر می دهد


 

مصالح ساختمانی در تمام دنیا تابع جغرافیا بوده اند. برای مثال هرجا سنگ در دسترس باشد از آن به عنوان مصالح اصلی استفاده می شود و در کانادا که چوب همواره ارزان و در دسترس بوده است بخش مهمی از مصالح ساختمانی از چوب تهیه می شود. چوب یکی از مصالح ساختمانی است که در برابر سرما به عنوان عایق قابل قبولی شناخته می شود، اما در عین حال دربرابر تغییرات دما و همچنین رطوبت دچار تغییر شکل و اندازه میگردد.

در کانادا در طول ماههای ژانویه و فوریه پلیس شهرهای مختلف تماسهای زیادی مبنی بر شلیک گلوله در ساعتهای پایانی شب از خانه همسایه ها دریافت می کند. درواقع هیچ یک از این تماسها مربوط به شلیک گلوله نیست و همه چیز به تغییر طول اجزاء چوبی ساختمان مثل تیرها و ستونها و دیوارها برمیگردد. مفاصل در این قسمتها تا حدودی در برابر این تغییر اندازه ها مقاومت می کنند اما در ماههای سرد و روزهایی که آفتابی هستند تغییرات دما در 24 ساعت بسیار زیاد است و وقتی تنشها در یک مفصل زیاد میشوند اجزاء روی هم میلغزند که گاهی صدای بسیار مهیبی در نیمه های شب به وجود میاورد. ناگفته نماند که اجزاء چوبی ساختمان و بخصوص سقفها طراحی پیچیده ای دارند که بتوانند در برابر گرمای داخل و سرمای خارج از ساختمان تاب بیاورند اما گاهی در ساختمانهای قدیمی این سر و صداها مانع از آرامش شبانه میگردند که با تمهیداتی می توان تا حد زیادی آنها را کاهش داد.

علاوه بر تغییرات دما و رطوبت، گاهی وقتها کف های چوبی به دلیل فرسودگی و عدم کیفیت در زیرسازی موقع راه رفتن صدای جیرجیر ناخوشایندی میدهند که در این مورد نیز وقتی مثلا یکی از اعضاء خانواده نیمه های شب در اطاق قدم برمیدارد باعث سر و صدا و بیدار شدن سایرین میگردد. در این موارد نیز با درخواست از افراد ماهر که در زمینه بازسازی کفهای چوبی تجربه دارند می توان نسبت به تعمیر آنها اقدام نمود تا سر و صداها رفع شوند. اگر شما مستأجر هستید بد نیست بدانید که در بسیاری مواقع چنانچه این سر و صداها بیش از حد معمول باشد صاحبخانه ها در قبال این تعمیرات مسئول هستند و در صورتیکه شما به ایشان اطلاع دهید گاهی نیز داوطلبانه اقدام به پرداخت هزینه تعمیرات مینمایند.

 

 

تاریخ ارسال: 1395/12/16
تعداد بازدید: 4520
پر بازدیدترین مطالب:
پكيج ويژه اسكان مهاجران
تور كانادا ویژه تابستان

اينستاگرام تلويزيون 📺 ايرانيان كانادا

درباره ما 2019© تماس با ما