ورود اعضا ثبت نام
خانه اخبار و مقالات
   آشنایی با کارت ملدی و بیمه درمانی کبک

آشنایی با کارت ملدی و بیمه درمانی کبک

هر مهاجر جدیدی که وارد استان کبک می شود، به عنوان کسی که قصد زندگی و ماندن در این استان را دارد طبق قانون میبایست تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار بگیرد. این بیمه و کارت مربوط به آن که کلیه هزینه های درمانی را (بغیر از دارو و هزینه آمبولانس برای تماسهای 911) شامل می شود یکی از ضروری ترین مدارکی است که هر مقیم استان کبک (مانند سایر استانها) به آن نیاز مند است. کارت شناسایی که مربوط به این بیمه خدمات درمانی می شود بنام ملدی کارت Maladie Card شناخته می شود و داشتن آن شرایطی دارد که به تفصیل توضیح خواهیم داد.

مهاجرین به استان کبک که دارای CSQ هستند در بدو ورود می توانند برای بیمه خدمات درمانی استان کبک درخواست دهند. این کار می تواند با حضور در اداره مربوطه انجام شود هرچند معمولا در فرودگاه و هنگام ورود یک وقت ملاقات نیز به مهاجران داده می شود. اصولا افراد برای واجد شرایط بودن میبایست چند چیز را همراه مدارک مستدل نشان دهند. اول اینکه هویت خود را با مدارکی مثل پاسپورت و برگه لندینگ نشان دهند. دوم اینکه وضعیت اقامتی خود در خاک کانادا رانشان دهند که این وضعیت اقامتی می تواند با ارائه برگه لندینگ صورت گیرد، و سوم با مدارکی نظیر اجاره (لیز رسمی) یا قبض تلفن و صورتحساب کاغذی بانک یا سایر مدارک مربوطه نشان دهند نیت اقامت و ماندن در کبک دارند. اگر متصدی مربوطه به این نتیجه برسد که شما نیت ترک کبک را ندارید و قصد ماندن دارید شما مشکل خاصی نخواهید داشت و روال مربوط به صادر شدن کارت انجام می شود.

توجه داشته باشید که مدتی طول میکشد تا کارت شما به دستتان برسد و نکته دیگر اینکه شما تا سه ماه بعد از لندینگ در به کبک مشمول بیمه رایگان و دولتی خدمات درمانی نیستید و میبایست برای سه ماه اول از بیمه های خصوصی معتبر برای جبران هزینه های احتمالی درمانی خود و خانواده تان استفاده کنید. توضیح اینکه اگر شما در روزهای آخر ماه وارد شوید کل آن ماه به عنوان ماه اول برای شما محاسبه می شود و مثلا کسیکه در 25 جولای لندینگ می کند در تاریخ یکم اکتبر مشمول خواهد بود. نکته دیگر این است که این کارت اولیه یکساله هست و شما تا یکسال بعد از اولین ورود به کبک کارت سه ساله خود را دریافت نخواهید کرد. در پایان باید به این نکته توجه داشت که چنانچه شما بیش از 6 ماه کبک را ترک کنید بیمه شما کنسل خواهد شد و میبایست مجدد اقدام نمایید، همچنین معمولا تماسهایی با شما صورت میگیرد و مراجعاتی به محل اسکان شما انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که شما همچنان در کبک هستید، این مراجعات ممکن است در زمانی حدود یکسال بعد از ورود شما صورت بگیرد و اگر شما در محل اسکان خود حضور داشته باشید کارت سه ساله برای شما و خانواده تان صادر می شود.

ورود خوبى داشته باشيد

تاریخ ارسال: 1395/07/13
تعداد بازدید: 3723
پر بازدیدترین مطالب:
پكيج ويژه اسكان مهاجران
تور كانادا ویژه تابستان

اينستاگرام تلويزيون 📺 ايرانيان كانادا

درباره ما 2019© تماس با ما