ورود اعضا ثبت نام
خانه اخبار و مقالات
   بدباگ چیست ؟ با آن چکار کنیم ؟

اشتباهات رایج تازه واردان و اعتماد به چند تصویر زیبا از آپارتمانهای مبله

متأسفانه اخیرا خانواده های زیادی به دلیل عدم توجه به نکات حیاتی در مورد اجاره محل اسکان موقت به مشکلاتی برخورد کرده اند که با کمی توجه میشد از آنها جلوگیری کرد. در کنار مسائل سکوریتی و امنیتی، نبودن نظارت کافی بر آمد و رفتها، مشکلات متعدد در قرارداد با مالکان یا سابلیز دهندگان، یکی از مسائل رایج درباره اسکان موقت در آپارتمانهای مبله همیشه مربوط به مسائل بهداشتی و نظافتی بوده، بخصوص در مورد خانواده هایی که با فرزندان خردسال اقدام به مهاجرت میکنند این مسئله اهمیت دو چندانی پیدا میکند. 


در بسیاری موارد افرادی که از تهران به وبسایتها مراجعه میکنند از آنجا که امکان بازدید از محل مورد اجاره را ندارند به تعدادی عکس بسنده میکنند. این مسئله در مورد وبسیاتهای خارجی و وبسایتهای ایرانی و صفحات فیسبوکی که به تازه واردان خدمات میدهند وجود داشته و دارد. خوشبختانه هموطنان عزیزی که در مونترال هستند معمولا نسبت به تازه واردان هموطن خود با صداقت رفتار میکنند و مسائل و مشکلات آپارتمانهای خود را عموما (اگرچه نه در همه موارد) اعلام میکنند، اما در مواردی دیده شده که افرادی با سوء استفاده از اعتماد طرف مقابل تعدادی عکس زیبا در برابر دیدگان مستأجران قرار میدهند که هرگز بازتاب دهنده واقعیت نیست.

از آنجا که یکی از مسائل شایع همیشه وجود بدباگ در خانه جدید است این مسئله را به تفصیل در وبسایت ورود دات کام شرح داده ایم و سعی بر آن بوده تا دید کلی نسبت به این مسئله داده شود که در ادامه میتوانید این مطلب را بخوانید. اما توصیه ما به تازه واردان این است که حتما در گوگل آدرس ساختمان مورد نظر خود را وارد کنند و قبل از امضاء قرارداد از نبود گزارش بدباگ در محل مورد اجاره اطمینان حاصل کنند. خوشبختانه در این زمینه تلاشهای خوبی شده و اطلاعات بسیار خوبی هست که فقط کافیست در مقابل نام و آدرس ساختمان واژه Bedbug Report را اضافه کنید و نتایج جستجو را ببینید. همچنین اکیدا توصیه میشود از دوست یا آشنای مورد اطمینان در کانادا بخواهید محل مورد اجاره را از طرف شما بازدید کنند و وضعیت امنیتی و نظافتی آن را بدقت ارزیابی کنند.

مدیر وبسایت 5 آگوست 2016

شب اول در کانادا

بعد از جستجو بالاخره خانه ایده آل (ایده آل ؟) خود را پیدا کرده اید. بعد از خستگیهای ناشی از سفر، پرواز طولانی ترانزآتلانتیک، و سر در گمی های روز اول اقامت در کانادا حالا میخواهید اولین شب را در خانه جدید (محل اسکان موقت یا دائم) بخوابید و آرامش داشته باشید. اما احتمالا خانه شما هم مثل بسیاری از خانه ها در کانادا مهمان ناخوانده ای دارد. درواقع او مهمان نیست و شما مهمان او هستید ! چراکه او قبل از شما در خانه حضور داشته و برای ورود شما آب و جارو کرده و مشتاقانه در انتظار دیدن شماست. و او کسی نیست جز یک حشره ریز، موذی و آزار دهنده بنام ساس ! در گویشهای محلی غرب ایران به آن "جوجو" گفته می شود و در کانادا معروف به "بدباگ" Bedbug هست !

چیزی که حضور بدباگ را به کابوس شبانه آدمها تبدیل می کند این است که شما میدانید آنها وجود دارند اما نمی توانید به راحتی آنها را ببینید و از بین ببرید. آنها امکان خواب راحت شبانه را از شما میگیرند و صبح روز بعد باید خواب آلوده سر کار بروید چرا که خستگی از تنتان بیرون نرفته و دائم باید به خاراندن قسمتهای مختلف بدنتان مشغول باشید که البته در مکانهای عمومی شما را خجالت زده خواهد کرد. از اینها گذشته میدانید که احتمالا امشب هم خبری از خواب راحت نیست و این بر نگرانی شما میافزاید و به شما استرس وارد می کند ! بسیاری وجود آنها را جدی نمیگیرند و این ناشی از عدم تجربه های قبلی از این حشرات موذی است اما کسانی که با آنها روبرو شده اند بخوبی میدانند که باید سهل انگاری را کنار گذاشت و با دقت و وسواس در مورد آنها پیشگیریهای لازم را انجام داد و به مبارزه با آنها رفت.

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید.

تاریخ ارسال: 1394/12/25
تعداد بازدید: 16093
پر بازدیدترین مطالب:
پكيج ويژه اسكان مهاجران
تور كانادا ویژه تابستان

اينستاگرام تلويزيون 📺 ايرانيان كانادا

درباره ما 2019© تماس با ما