ورود اعضا ثبت نام
خانه اخبار و مقالات
   تشخیص بدباگ در هتل يا خانه در كانادا

شب اول در خانه جدید

بعد از جستجو بالاخره هتل يا خانه ایده آل (ایده آل ؟) خود در كانادا را پیدا کرده اید. خستگیهای ناشی از سفر، جابجایی از محل اسکان موقت، و سر در گمی های روزهای اول اقامت در کانادا میخواهید اولین شب را در محل اسكان خود بخوابید و آرامش داشته باشید. اما احتمالا خانه شما هم مثل بسیاری از هتلها، متلها، و خانه ها در کانادا مهمان ناخوانده ای دارد. درواقع او مهمان نیست و شما مهمان او هستید ! چراکه او قبل از شما در خانه حضور داشته و برای ورود شما آب و جارو کرده و مشتاقانه در انتظار دیدن شماست. و او کسی نیست جز یک حشره ریز، موذی و آزار دهنده بنام ساس ! در گویشهای محلی غرب ایران به آن "جوجو" گفته می شود و در کانادا معروف به "بدباگ" Bedbug هست !

تشخیص بدباگ در خانه جدید

چیزی که حضور بدباگ را به کابوس شبانه آدمها تبدیل می کند این است که شما میدانید آنها وجود دارند اما نمی توانید به راحتی آنها را ببینید و از بین ببرید. آنها امکان خواب راحت شبانه را از شما میگیرند و صبح روز بعد باید خواب آلوده سر کار بروید چرا که خستگی از تنتان بیرون نرفته و دائم باید به خاراندن قسمتهای مختلف بدنتان مشغول باشید که البته در مکانهای عمومی شما را خجالت زده خواهد کرد. از اینها گذشته میدانید که احتمالا امشب هم خبری از خواب راحت نیست و این بر نگرانی شما میافزاید و به شما استرس وارد می کند ! بسیاری وجود آنها را جدی نمیگیرند و این ناشی از عدم تجربه های قبلی از این حشرات موذی است اما کسانی که با آنها روبرو شده اند بخوبی میدانند که باید سهل انگاری را کنار گذاشت و با دقت و وسواس در مورد آنها پیشگیریهای لازم را انجام داد و به مبارزه با آنها رفت.

چکار باید کرد، اقدامات اولیه و پیشگیرانه


در مورد رزرو هتل حتما review  ها را بخوانيد و نظر مسافران قبلى را جويا شويد. معمولا برای اجاره آپارتمان یا خانه یا کاندو افراد یک بار به محل مراجعه میکنند تا از نزدیک موقعیت محل را ببینند. بمحض اولین ورود به ساختمان آن را از نظر بهداشتی و تمیزی و نظافت مورد ارزیابی قرار دهید. خجالت نکشید و رودربایستی را کنار بگذارید ! از ساکنان قبلی در مورد تجربه شان از حضور بدباگ ها سؤال کنید. از مسئولین ساختمان بپرسید آیا این ساختمان بر علیه بد باگها سمپاشی میشود یا نه ؟ آخرین بار کی این کار انجام شده ؟ معمولا کاندوها و ساختمانهای تازه ساز از احتمال کمتری برخوردار اند اما این به آن معنا نیست که در آنها بد باگ وجود ندارد. موارد زیادی از آلوده بودن شیک ترین کاندوها گزارش شده که میتواند دلایل مختلفی داشته باشد ! خودتان را به همسایه ها معرفی کنید و از آنها در این مورد سؤال کنید. بدباگها پراکندگی خاصی ندارند. آنها در تمام شهرها و محله ها هستند.

ساده لوح نباشید !

یادتان باشد که دیوارهای تازه نقاشی شده نمیتوانند نشانه این باشند که این خانه یا آپارتمان بدباگ ندارد ! همچنین اگر تمام قسمتهای خانه رینویت (بازسازی) شده باشد این دلیل بر پاک بودن محل نیست. بدباگها بسیار ریز اند و در هر جایی، لای هر شکافی، داخل هر پریز برق و تلفنی، زیر هر پوششی میتوانند حضور داشته باشند. تنها راه مطمئن برای اطمینان این است که از شرکتها یا افرادی که ذی صلاح هستند بخواهید یک بازرسی تخصصی بدباگ از محل بعمل آورند. این کار را قبل از اساس کشی به خانه انجام دهید تا از هزینه های اضافه و نگرانی های بعدی جلوگیری کنید. هزینه بازرسی بسیار کمتر از آن خواهد بود که بعد از نقل مکان به خانه جدید بخواهید اقدامات بعدی را انجام دهید. در این بازرسی ها معمولا از سگهایی استفاده میشود که برای این کار تربیت شده اند و میتوانند از طریق بویایی شما را از وجود بدباگها و محل آنها آگاه کنند.

موقع حمل وسایل

موقع اسباب کشی از کمپانی که این کار را برای شما انجام میدهد بخواهید تا به شما از پاکیزه بودن ونها، کامیونتها و وانت هایی که برای این کار از آنها استفاده میشود اطمینان دهند. این کار اهمیت زیادی دارد. خیلی وقتها وسایل مشتریان قبلی که آلوده به بدباگ بوده این ماشینها را آلوده میکند و براحتی میتوانند زمینه آلودگی وسایل شما را فراهم کنند. شخصا از داخل ونها دیدن کنید و از پاک بودن آنها مطمئن شوید. یادتان باشد که کارگران مزد خود را میگیرند و شب به خانه های خود میروند و این شمائید که باید با مشکلات احتمالی ورود بدباگها روبرو شوید !


لوازم دست دوم

تا جایی که ممکن است از خرید لوازم دست دوم خودداری کنید. اگر تصمیم گرفتید وسیله ای که دست دوم است را خریداری کنید موقع خرید نهایت دقت را بکنید که از چه کسی خرید میکنید. آیا مبدأ این وسایل خانه پاکیزه ای بوده یا نه ؟ وسایل را بخوبی وارسی کنید. اگر وسایل از خانه هایی آمده باشد که در آنها حیوانات نگهداری میشوند دقت بیشتری بکنید و یادتان باشد که یک چیز را هرگز دست دو نخرید و آن تشک است ! اگر یک Mattress تمیز و نسبتا نو پیدا کردید و این کار را کردید با بدبینی تمام قسمتها راوارسی کنید و از جاروبرقی استفاده کنید تا تمام درزها را از وجود احتمالی بدباگها  پاک کنید.

راههای انتقال

بزرگ‌ترین عامل انتقال این حشرات وسایل آلوده خصوصا چمدان‌هاست. معمولا افراد بدون توجه به این خطرات وقتی به مسافرت می‌روند چمدان خود را روی تخت یا مبل هتل بازمی‌کنند و این فرصت خوبی‌ست تا این حشره به وسایل آنها منتقل شود. چون مسافرت به هتل‌های ارزان‌ قیمت را خیلی‌ها ترجیح می‌دهند و وسایل این هتل‌ها هم معمولا کهنه‌تر و احتمال آلودگی آنها بیشتر است برای همین احتمال آلوده شدن وسائل ما هم اگر دقت نکنیم زیاد می‌شود اما کلا بهتر است که هیچ‌گاه چمدان‌های خود را در هیچ هتلی، نزدیک وسایلی که معمولا زیستگاه این حشره است باز نکنیم و وقتی هم به خانه بازگشتیم باز آنها را در اطراف اتاق خواب قرار ندهیم چون این حشره عادت ندارد مسافت زیادی حرکت کنند!

 به محض مشاهده نشانه‌های گزش بد باگ، (معمولا در نیمه‌های شب) سعی کنیم یک نمونه از آنها را گیر بیاندازیم و در ظرف شیشه‌ای در بسته به مدیریت ساختمان نشان دهیم. این حشره بسیار کوچک و باریک است و بعد از گزش به دلیل اینکه سنگین می‌شود قدرت تحرک کمی دارد و می‌توان آن را به سرعت دستگیر کرد!

اگر در آپارتمان یا منزل خود نمونه این حشره را مشاهده کردید به فکر اینکه خودتان برایش راه حلی پیدا کنید نباشید. خلاصی از شر آن کار افراد خیلی متخصص با استفاده از سموم بسیار قوی‌ست و شما هم باید دستورالعمل‌های خاصی را در مورد خالی کردن همه قفسه‌ها و کمدها و نحوه پاکسازی آنها انجام دهید. معمولا خلاصی از عوارض آن چیزی حدود یک تا دو هفته و گاه تا یکماه طول می‌کشد.

توجه داشته باشید که همه افراد خانواده از نظر میزان گزش و تاثیر آن با یکدیگر مشابه نیستند. ممکن است فردی بیشتر احساس ناراحتی کند و دیگران چنین نباشند و همین سبب می‌شود افراد خیلی دیر به این فکر بیافتند که مشکل بد باگ است. معمولا خیلی ها آن را با حساسیت‌های پوستی یا ناشی از تماس با گیاهان اشتباه می‌گیرند پس شواهد احتمالی را با دقت با نمونه‌هایی که از گزش حیوان مطرح است مقایسه کرده و اگر احتمال گزش توسط بد باگ می‌رفت به سرعت به پزشک مراجعه نمایید.


تاریخ ارسال: 1394/01/09
تعداد بازدید: 37947
پر بازدیدترین مطالب:
پكيج ويژه اسكان مهاجران
تور كانادا ویژه تابستان

اينستاگرام تلويزيون 📺 ايرانيان كانادا

درباره ما 2019© تماس با ما