ورود اعضا ثبت نام
خانه اخبار و مقالات
   براى اين بود كه چمدانهايم زياد بود !

چرا همه میگویند در سفر کانادا بار زیاد نیاورید؟!

بار زیاد علاوه بر ایجاد محدودیت و مشقت فراوان در روزهاى اول (با توجه به خستگى و جت لگ و نداشتن وسیله نقلیه) و اینکه هنوز محل اسکان دایم تأمین نشده همیشه باعث هزینه اضافه و مشکلات متعدد هست به طوریکه همه کسانیکه این کار را می کنند از آوردن بار زیاد پشیمان میشوند. تجربه ما نشان می دهد که تقریبا هیچ یک از این هموطنان عزیز از مشکلات قابل پیش بینى ناشى از همراه داشتن بار اضافه مطلع نبوده اند و در مورد آن ذهنیتى نداشته اند. اما بگذارید نگاهى به این مشکلات و مسائل مختلف داشته باشیم.

١- در مورد ویزاى توریستى بار زیاد همیشه نظر افسران مهاجرت و گمرک را جلب می کند که کسى که قرار هست چند روز کانادا را ویزیت کند چطور نیاز به اینهمه چمدان و،،، دارد؟! گاهى مأمور گمرک تمام لوازم شما را بهم میریزد که این خود باعث ناراحتى و استرس و اتلاف وقت است. در دنیاى امروز مرسوم است که توریستها با کوله پشتى یا نهایتا یک چمدان همراه سفر می کنند، براى مأموران دو علامت سؤال بزرگ ایجاد می شود: ١- داخل این چمدانها چیست؟! ٢- دلیل همراه داشتن اینهمه چمدان چیست؟! چه بسیارند خانواده هایى که قصدشان یک اقامت ٢ ماهه بوده اما به دلیل همراه داشتن چمدانهاى بزرگ و کوچک براى مأموران این شبهه به وجود آمده که نکند چیزى را پنهان می کنند و قصد برگشت ندارند و خُب میدانید که ایجاد چنین شبهاتى می تواند به قیمت از دست دادن پرواز یا ممانعت از سفر تمام شود. اين اتفاقى است كه در جولاى ٢٠١٧ متأسفانه براى يكى از هموطنان عزيز در فرودگاه استانبول اتفاق افتاد و عدم رزرو بليط ٢طرفه نيز البته مزيد بر علت شد و ايشان و خانواده شان پرواز را از دست دادند و با مشكلات فراوان با پرواز ديگرى نهايتا راهى شدند.

اولين #تلويزيون سراسرى #ايرانيان #كانادا را اينجا دنبال كنيد

 http://instagram.com/canadalive.tv/

٢- بار زیاد باعث می شود که ناخودآگاه تعداد چمدانهاى شما زیاد شود. خود این مسئله از آغاز تا پایان سفر تمام انرژى و حواس شما را درگیر چک کردن دایم تعداد بسته ها و جابجایى چمدانها می کند، و البته اگر براى اقامت دایم میایید یادتان باشد این سفر احتمالا سفرى ٢ ماهه است تا زمانیکه مسکن دایم خود در کانادا را پیدا کنید. با در نظر گرفتن اینکه محل اسکان موقت شما در کانادا نیز معمولا فضاى زیادى ندارد خودتان تصور کنید چطور باید جاى مناسبى براى چمدانها پیدا کنید. گاهى تعداد زیاد چمدانها شما را از کیف اصلى مدارک و پول و چیزهاى مهم تر غافل می کند، اتفاقى که در سال ٢٠١٥ براى یکى از مشتریان عزیز ما افتاد این بود که چمدانهاى زیاد باعث شد از کیف اصلى مدارک غافل شوند و ساعتى بعد از ترنسفر از فرودگاه ترودو مونترال موقعى که در آپارتمان محل اسکان مشغول استراحت بودند متوجه این مسئله شدند که بار روانى و استرس بسیار زیادى بر ایشان و خانواده وارد شد. خوشبختانه در این مورد با پیگیرى بموقع همکاران در مونترال کیف مدارک این هموطن عزیز که توسط شخصى در فرودگاه پیدا شده بود به ایشان تحویل شد.

٣- بار سنگینى که از ایران آورده می شود در بیشتر موارد کاربردى ندارد. معمولا بسیارى لوازم که آورده می شود اصلا کارایى ندارد و یا اینجا با هزینه بسیار پایین می شود خریدارى کرد. لوازم برقى به دلیل تفاوت ولتاژ جز لپ تاپ و ماشین ریش تراشى اصلا کار نمی کنند (حتى با همراه داشتن کانورتور 🔌). اگر قرار است پلوپز داشته باشید میبایست از کانادا و با ولتاژ ١١٠ ولت خریدارى شود. در مواردى هموطنان لوازم آشپزخانه مثل قابلمه کوچک همراه میاورند که لزومى ندارد و اصولا با سیستم الکتریکى اجاق گازهاى کانادا قابل استفاده نیست و غذا ته میگیرد.

همه مقالات :

https://vorud.com/list.asp?refer=19

فرم درخواست پكيجهاى اسکان در کانادا

https://vorud.com/afterlanding.asp

٤- بار زیاد براى ایرلاینها نیز حساسیت برانگیز است. در لحظات آغاز سفر که شما به آرامش نیاز دارید باعث استرس و اذیت شما در گیت ورودى می شود. گاهى مجبورید در لحظات آخر به دلیل اضافه بار برخى لوازم ضرورى مورد نیاز را خارج کنید حال آنکه وسایل غیر ضرورى زیادى در چمدانهاى شما بدون دلیل شما را همراهى می کنند و در کانادا باید بدنبال خود بکشید. اگر نتوانید در دقایق آخر بار خود را در حد مجاز تنظیم کنید ایرلاینها جریمه هاى سنگین میگیرند، گاهى فقط براى ٢ کیلوگرم هزینه یک چمدان اضافه را میگیرند.

اصولا بجز لوازم شخصى و مقدارى لباس مسافران و مهاجران نیاز به همراه داشتن چیزى ندارند و بعد که مسکن دایم خود را پیدا کردند می توانند لوازم ضرورى را فریت کنند. بسیارى افراد کتابهاى زیاد میاورند که وزن بسیار زیادى دارد و خیلى از مواقع هرگز از این کتابها استفاده نمی کنند.

لطفا مواد غذايى مثل سبزى خشك، نبات، خشكبار و آجيل و،،، همراه نياوريد، اين روزها به هر سوپرماركتى در تورنتو، مونترال و ونكوور سر بزنيد همه اين چيزها را با كيفيت خوب دارند كه گاهى حتى تفاوت قيمتى زيادى نيز با ايران ندارد كه بخواهيد برايش خود را به دردسر اندازيد.

و در پایان صحبتى با مادرهاى ایرانى عزیز و دوست داشتنى: تهیه مواد غذایى و خشکبار براى فرزندان دانشجو از عشق و محبت شما است، لیکن لطفا به میزان قابل نیازى از خشکبار و آجیل و،،، بسنده کنید و اجازه دهید فرزند شما سبک بار از سفر خود لذت ببرد، بار زیاد در بیشتر موارد بیش از فایده باعث دردسر و هزینه و اتلاف وقت و انرژى می باشد.

با آرزوى یک سفر خاطره انگیز براى همه مسافران، مهاجران و دانشجویان عزیز 🌈 

ورود خوبى داشته باشید

واحدى براى اجاره در كانادا داريد؟ براى ثبت آگهى مسكن خود اينجا كليك كنيد.


همه مقالات :

https://vorud.com/list.asp?refer=19

ممنون که ما را به دوستان خود و مسافران کانادا معرفى میکنید 🗣 https://t.me/VORUD

فرم درخواست پكيجهاى اسکان در کانادا
https://vorud.com/afterlanding.asp


تاریخ ارسال: 1397/12/05
تعداد بازدید: 2867
پر بازدیدترین مطالب:
پكيج ويژه اسكان مهاجران
تور كانادا ویژه تابستان

اينستاگرام تلويزيون 📺 ايرانيان كانادا

درباره ما 2019© تماس با ما